Avui hem celebrat la 2a edició de la Jornada Cardiosaludable a Alfarràs

ncardiosaludable_2017_3 Aquest diumenge, 9 d’abril, dins del marc del dia mundial de l’activitat física i per a la prevenció de malalties cardiovasculars, s’ha celebrat la Jornada Cardosaludable organitzada per l’Ajuntament d’Alfarràs amb la col·laboració de l’Institut Català de la Salut EAP Alfarràs – Almenar, la Diputació de Lleida, Pla d’Activitat Física Esport i Salut i Dia Mundial de l’Activitat Física.

GALcardisaludble2017 La Jornada Cardiosaludable, té com a objectiu conscienciar a la població en la prevenció de les malalties cardiovasculars, al mateix temps, d’informar-los sobre els principals factors de risc cardiovasculars i fomentar hàbits de vida saludables.

ncardiosaludable_2017_2 Caminar almenys 30 minuts diaris redueix el risc de patir malalties cardíaques i accidents cerebrals. Aquesta pràctica també ajuda a controlar la pressió alta i afavoreix el sistema circulatori, redueix el colesterol dolent i ajuda a augmentar el bo, redueix el risc de patir diabetis, asma, etc.

ncardiosaludable_2017_6 En primer lloc, la Jornada s’ha celebrat amb una caminada popular de 6 quilòmetres pels voltants de l’espai natural d’Alfarràs, entre el canal de Pinyana i el Riu Noguera Ribagorçana.

ncardiosaludable_2017_4 A la caminada hi han participat més d’un centenar de persones. La caminada ha estat dirigida per les professores d’esports de l’Ajuntament, Manoli Molins i Carme Ollé.

ncardiosaludable_2017_7 En acabar la caminada s’ha donat un petit refrigeri per a tots els participants amb un variat de fruita fresca, sucs naturals i aigua, on s’ha tornat a carregar piles per les següents activitats programades.

ncardiosaludable_2017_9 Tot seguit, la professora Carme Ollé, ha fet una master class de Pilates.

ncardiosaludable_2017_8 Practicar Pilates ens aporta molts beneficis; enforteix la musculatura, en especial l’esquena, ofereix beneficis relaxants i respiratoris importants, ajuda a prevenir i millorar molèsties i mal d’esquena, redueix l’estrès, tonifica, millora les nostres articulacions, etc.

ncardiosaludable_2017_10 A les 11:30 h, la professora Manoli Molins, ha fet un master class de Zumba.

ncardiosaludable_2017_11 Els exercicis aeròbics del Zumba ajuden a tonificar i modelar el nostre cos, al mateix cop que enfortir braços, cames, glutis i abdominals.

A la jornada s’ha comptat amb la presència de l’alcalde d’Alfarràs, Kleber Esteve, el tècnic d’esports de l’Ajuntament, Carlos Romero i representats del cap d’Alfarràs-Almenar que també s’han volgut sumar a aquesta jornada sobre prevenció i salut.

Petit resum fotogràfic d’aquesta edició

Fotografies i redacció: Joana Arnó