Taller de pesca teóric i pràctic , solta i repoblació de Truita de Riu

truitanens2017Avui ha arrencat la 6a Mostra Gastronòmica de la Truita de Riu d’alfarràs amb el Taller de Pesca de la Truita de riu amb els grups de 5è i 6è del Col·legi Pinyana, a càrrec de Pere Barberà, membre directiu de la Societat de Pescadors Esportius Ribagorçana.

ntallerpesca1 L’alcalde d’Alfarràs, Kleber Esteve, ha fet l’acte de presentació del Taller teòric de Pesca.

ntallerpesca3

El Pere Barberà és monitor de Pesca i guia titulat amb més de 40 anys d’experiència dins del món de la pesca. Als sis anys ja anava a pescar amb el seu pare. Ha competit en grups d’alta competició de pesca, en l’àmbit Nacional i Provincial i ha obtingut uns quants premis en diverses competicions.

ntallerpesca2
En primer lloc, en Pere, ha explicat als grups de 5è i 6è la classificació dels peixos d’aigua salada i dolça, les classes de truita del nostre riu, la aquiris i la fairo. Durant el taller s’ha parlat de les característiques morfològiques de la Truita, les seves funcions, el seu hàbitat i la reproducció.

En Pere ha destacat què:
- L’aleta adiposa, només la presenten els salmònids (la truita de riu) i el peix gat, la dorsal, la caudal, aletes dorsals, la caudal, etc.
- Tot el conjunt d’aletes fan que la truita es pugui mantenir quieta al corrent.
- La truita necessita molt bona qualitat d’aigua i que aquesta sigui fresca, no hauria de sobrepassar els 22 °C.
- La truita es posa en zones de corrent quan surt a buscar menjar.
- L’època de reproducció està comprès entre els mesos de novembre a gener.
- Una truita es considera adulta quan mesura uns 19 cm (tarda entre 2 o 3 anys per a fer aquesta mida).

ntallerpesca4 Després del taller, els alumnes i el professorat s’han desplaçat cap al riu i, després d’esmorzar, la societat de Pescadors ha fet la solta i repoblació de truites de riu al Noguera Ribagorçana.
També s’ha parlat de les truites en captivitat.

ntallerpesca6Els alumnes del col·legi Pinyana, han tingut el privilegi de dipositar uns 150 kg de truita al riu. Membres de la societat han explicat que, durant la temporada de coto, llencen més de 3500 kg de truita comuna per repoblació, malgrat que se n’hauria de posar moltes més.

ntallerpesca7

Moments d’emoció ntallerpesca8

TALLER PRÀCTIC DE PESCA

ntallerpesca9 A la tarda, s’ha fet una sortida a la zona del camí natural i al Pont Medieval, on el Pere Barberà i un company de la societat de pescadors, han fet una classe teòrica i pràctica de pesca.

ntallerpesca10Han explicat les diferents eines i amps que utilitzen per a pescar, en mosca seca (pesca per dalt) i nimfa (pesca per baix), de la flexibilitat de la canya i les diferents mides que pot tenir per facilitar la pesca.

ntallerpesca11

ntallerpesca13 Per acabar els nens han pogut observar com els dos membres de la societat llançaven la canya i posaven en pràctica les diverses formes de pesca que han explicat. La societat de pescadors, també ofereix cursos de formació i iniciació a la pesca

ntallerpesca14Entre l’alumnat, hi havia uns quants nens aficionats a la pesca on han traslladat les seves experiències.

ntallerpesca15

Ha estat una jornada molt enriquidora i amb noves experiències per part dels alumnes de 5è i 6è del col·legi Pinyana.ntallerpesca16

Fotografies i textos: joana arnó

Quadre horari S.A.U. ALSINA GRAELLS – Barcelona – Les per Balaguer i Alfarràs

alzina Us informem del quadre horari del Servei Públic de transport regular de viatgers, equipatges i encàrrecs per carretera de S.A.U ALSINA GRAELLS DE AT. entre la línia: BARCELONA-LES, per Balaguer i Alfarràs.

Horaris: Consultar els horaris

També podeu consultar el quadre horari al apartat de transport públics de la pàgina web, on hi trobareu els telèfons i el horaris: http://ajuntamentalfarras.cat/transports-publics/