Nou projecte educatiu, visita didàctica “Descobrim Alfarràs: aigua, fil i préssecs”

L’Ajuntament d’Alfarràs des de la regidoria d’Educació, Patrimoni i Turisme, presenta un nou projecte didàctic del municipi d’Alfarràs dirigit al sector educatiu.

previsitaturistica
Aquest projecte es basarà amb la proposta educativa de desenvolupar una activitat didàctica que duran a terme els grups d’educació primària i educació secundària. Aquesta activitat ha estat planificada amb una visita combinada que permetrà conèixer de primera mà les tres grans àrees d’interès del nostre poble “Descobrim el nostre poble: aigua, fil i préssec”.

alfarrasruta

L’Escola Agrària d’Alfarràs i l’Escola Pinyana d’Alfarràs seran els dos centres educatius que participaran en aquest projecte educatiu.

Al projecte didàctic s’ha programat amb una jornada escolar completa organitzada en dues parts. En primer lloc, mitjançant una activitat descoberta directament amb els elements singulars del patrimoni protoindustrial del poble d’Alfarràs on els alumnes veuran com l’entorn natural i geològic és determinant per entendre l’evolució que ha tingut. En segon lloc, es traslladaran a l’Escola Agrària d’Alfarràs, on desenvoluparan una activitat cientificotècnica, centrada a analitzar com l’entorn natural que ens envolta ha condicionat l’ocupació i el desenvolupament de l’activitat fructícola. També veuran com les generacions d’alfarrasins que han cultivat aquestes terres han sabut adaptar-se al riu i beneficiar-se’n, i també com poden millorar la rendibilitat de cultius amb el coneixement de primera mà dels seus productes i els sòls que en permeten el creixement.

Durant aquesta activitat didàctica distribuïda amb diversos tallers, el professorat facilitarà a l’alumnat la informació amb un dossier per preparar la visita i una fitxa de treball.

Aquesta és la primera activitat educativa del poble d’Alfarràs adreçada als alumnes de primària i secundària on tindran l’oportunitat de descobrir les característiques d’Alfarràs on treballaran al voltant del paisatge, el relleu, el riu, marquès d’Alfarràs, el pont, comerç, industrialització, Pinyana, frita dolça, préssec, sòl, regadiu, laboratori, etc.

Aquest projecte educatiu s’obrirà a altres centres educatius de la comarca i del territori de Lleida.

Festa del Reciclatge a Alfarràs. Galeria fotogràfica i vídeo treballs de reciclatge Escola Pinyana

ndiadelreciclatge
Aquest any, l’Escola Pinyana d’Alfarràs ha participat en el concurs de la campanya “Reduir, Reutilitzar i Reciclar et fa gran!”, organitzada pel Consell Comarcal del Segrià, juntament amb 36 municipis participants on han quedat els guanyadors del l’esmentat concurs.

Per aquest motiu, el proper dissabte, 1 de juliol a les 10 del matí, dins del marc de les activitats de la Festa Major se celebrarà la Festa del Reciclatge al pati de l’escola.

Durant la jornada es faran diversos tallers de reciclatge per ensenyar als més petits que poden fer amb molts objectes per reciclar-los. També hi haurà esmorzar i el sorteig d’una bicicleta.

Tot seguit, us deixem un petit resum fotogràfic del projecte i treballs de reciclatge que ha dut a terme l’Escola Pinyana.

(Imatges facilitades per l’Escola Pinyana d’Alfarràs)

També us recordem el magnífic vídeo “· Lipdub Reduir · Reutilitzar · Reciclar et fa gran!” enmarcat dins de la campanya de reciclatge .

Per veure el vídeo, feu clic a sobre de la següent imatge:
RECICLARPINYANA

O bé directament a: Lipdub – Escola Pinyana d’Alfarràs

Des d’aquí, felicitem de nou a tots els alumnes i el professorat, per aquest Lipdub tan ben fet, pel premi aconseguit i per la participació en aquesta campanya!

Podeu consultar el cartell de la festa de reciclatge: Programa Festa del Reciclatge
Us ho passareu d’allò més bé, hi esteu tots convidats. Us hi esperem!