El Consell d’alcaldes del Segrià aprova un manifest en favor a la pagesia

alcaldesbis El Consell d’alcaldes del Segrià del passat dia 4 d’agost, al qual hi va assistir l’alcalde d’Alfarràs, es va tractar la greu crisi que està patint el sector de la pagesia i es va donar suport al sector agrari, en especial al sector frutícola.

En acabar, es va acordar la redacció d’un manifest, adoptant diverses mesures per donar suport i beneficiar al sector.

Aquest dimecres passat, la 1r Tinent d’Alcalde, Imma Fernández, i els més de 70 alcaldes del segrià i de la Noguera, van ratificar l’esmentat manifest a favor de la pagesia donant suport a la greu crisi de preus que pateix el sector.

Una de les mesures que s’exigeix al manifest, és que Govern i Estat instin la Comisió Europea a una sèrie de mesures de suport als pagesos, ja que els ajuntaments no tenen competències en aquest àmbit.

A les mesures del manifest es demana la retirada immediata de les 40.000 tones d’estoc de fruita als magatzems i, estudiar la possibilitat d’implementar la retirada de fruita de pinyol en verd, entre d’altres…

Al següent enllaç us podeu descarregar el manifest: manifest en favor a la pagesia

Fotografia del Consell Comarcal del Segrià