Patrimoni a l’Escola: descobrint els monuments i tradicions d’Alfarràs amb els alumnes de l’Escola Pinyana

nsortidadidactica7 Alumnes de 5è i 6è han encetat una visita guiada que formarà part del nou projecte “VISITA DIDÀCTICA “Aigua, Fil i Préssec”, a càrrec del guia local Rafael Rodríguez, on els estudiants han pogut conèixer una miqueta més sobre els tresors monumentals i tradicions que envolten la història i la cultura del nostre poble d’Alfarràs.

nsortidadidactica9 Durant les quasi dues hores que ha durat la visita didàctica amb cada grup, els estudiants, acompanyats del professorat, han visitat diferents punts d’interès de la localitat.

nsortidadidactica2 El primer punt, ha estat des de la Plaça Sant Pere d’Alfarràs, punt on el guia, Rafael, els hi ha explicat amb tot detall, des d’on bé el nom “ALFARRÀS” fins a l’element més important del que s’envolta la població, l’aigua, que va impulsar l’energia elèctrica dels molins, i el reg. Alfarràs poble d’aigua, fil i préssecs.

nsortidadidactica3 El segon punt d’interès, ha estat el Molí Fariner (propietat dels senyors d’Alfarràs) que antigament es dedicava a la molta de farina a partir dels conreus de blat i ordi i data del 1152. L’edifici està declarat Bé Cultural d’Interès Nacional. A la vora del molí fariner, hi havia l’hort i la casa del Marqués.

La fàbrica Viladés” fundada el 1894 pel marquès d’Alfarràs, Joan Desvalls i Amat

nsortidadidactica4Després, han continuat fins a l’església vella de Sant Pere. En Rafa ha destacat que la seva arquitectura és d’origen romànic del segle XII i compta amb una gran reforma d’estil barroc. L’església està dedicada a Sant Pere.

nsortidadidactica5El Rafael, ha explicat als alumnes, les baronies i el marquesat: els Boixadors, els Ribes i els Desvalls.

nsortidadidactica10 Un altre punt de la ruta, ha estat el poble vell, on antigament es trobava envoltat per muralles amb portals d’accés amb el castell i l’església.

nsortidadidactica6 Tot seguit s’han desplaçat al Pont vell. Es va construir el 1453, d’estil gòtic i amb diverses reformes. Va estar un pas important entre Catalunya i Aragó. Els estudiants també han conegut la famosa llegenda amb el dimoni…

nsortidadidactica8 Han finalitzat la ruta didàctica a l’ermita de Sant Sebastià. Aquesta data del segle XVIII i segons la seva història el 1866 Alfarràs va patir una gran epidèmia i aquesta es va aturar un 20 de gener, i per aquesta causa van rendir homenatge construint l’ermita. D’aquí que es faci la celebració de Sant Sebastià.

nsortidadidactica Aquesta activitat, també forma part de les ativitats de l’any Europeu del Patrimoni Històric d’Alfarràs 2018.

Redacció i fotografies: joana arnó

Patrimoni a l’Escola || Patrimoni Compartit

ANYEUROPEU Des de l’Ajuntament, us informem que dins del Programa d’Activitats de l’Any Europeu pel Patrimoni Històric d’Alfarràs 2018, avui, divendres 16 de març, es faran les següents activitats amb el següent programa:

1 Patrimoni a l’Escola
Patrimoni i l’Escola: Els nens i nenes descobreixen els valuosos tresors monumentals i tradicions d’Alfarràs

- PROJECTE VISITA DIDÀCTICA: Aigua, Fil i Préssecs per a les Escoles de Primària del territori, 1a Part. Visita guiada amb els alumnes de 5è i 6è de l’Escola Pinyana, a càrrec del guia local
Rafael Rodríguez.

Lloc: Sortida des de l’Escola Pinyana
Hora: 9:00 h

Aquest acte es troba adreçat als alumnes de 5è i 6è de l’Escola Pinyana.

————————————————————————————————————————-

2 Patrimoni Compartit: El patrimoni cultural ens pertany a tots

- XERRADA SOBRE EL PATRIMONI: “Una aproximació al patrimoni cultural de Catalunya: museus, monuments i públics”, a càrrec de Damià Martínez Latorre.
Lloc: Sala d’Actes de l’Ajuntament
Hora: 19:00 h

Aquest acte es troba adreçat a tothom