Alfarràs aconsegueix ajuts en la subhasta estatal de renovables per engegar la central de Mitasa.

mitasa_kilowats L’Ajuntament d’Alfarràs ha aconseguit ajuts de l’Estat en la subhasta celebrada dimecres passat, d’energies renovables, per 472 quilowatts de potència instal·lada durant un període de 25 anys.

Amb la concessió d’aquest ajut, ha donat pas a què es pugui posar en marxa la central hidroelèctrica de Mitasa, tancada des de fa més deu anys.

L’Ajuntament no explotarà directament la central, ja que la inversió necessària per tornar a posar-la en actiu es valora amb més d’un milió d’euros i la intenció és de treure a concurs d’explotació de salt d’aigua en règim de concessió.

L’Alcalde d’Alfarràs, Kleber Esteve, estima que posar en marxa de nou la central de Mitasa aportarà uns ingressos de desenes de milers d’euros per Alfarràs.

Segons la normativa de la Unió Europea d’assolir un 20% de la producció elèctrica de fonts netes per a l’any 2020, el Govern va treure l’actual sistema de subhastes que, Alfarràs, s’inclourà com la primera iniciativa adjudicatària dins de les comarques lleidatanes.

Vídeo del Segrià Tv entrevistant a l’alcalde sobre la concessió
(Per veure el vídeo, feu clic a sobre de la imatge)