Com fer una factura electrònica

Com es generen?

comferlafacturaelectronica El format electrònic per emetre factures electròniques a l’Administració és Facturae segons l’Ordre PRE/2971/2007. Per crear les factures amb aquest format públic es disposen de diversos mecanismes:

A través de l’aplicació gratuïta “Gestió de facturació electrònica” que ofereix el Ministeri d’Indústria Turisme i Comerç i que podeu trobar a la web www.facturae.es a Gestió de facturació electrònica.

Mitjançant una interfície de facturació electrònica en local per a Microsoft Word 2010 o Microsoft Excel 2010 i que es pot descarregar gratuïtament en el següent enllaç http://offinvoice.codeplex.com.

Altres recursos disponibles: www.pimestic.cat (Recursos TIC) i www.hazteunafacturae.com

Altres solucions per crear i per enviar:

B2B Router, servei al núvol que permet crear factures electròniques en format Facturae, sense necessitat de certificat digital, de forma gratuïta i enviar-la directament a les Administracions Públiques catalanes a través del servei e.FACT.

Pimefactura, solucions de la patronal PIMEC, patronal de la petita i mitjana empresa de Catalunya, que de forma gratuïta i sense necessitat de certificat digital, permet crear factures electròniques en format Facturae, signar-les i enviar-les directament a les Administracions Públiques catalanes a través del servei e.FACT. També permet pujar factures electròniques creades.

Així mateix, hi ha plataformes privades de serveis de facturació electrònica de pagament que permeten generar factures electròniques en format facturae.