Gimena, Sánchez i Pascual, guanyadors del Concurs de Cuina amb Truita de Riu d’Alfarràs

2a edició del concurs a l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Lleida en el marc de la 6a Mostra Gastronòmica de la Truita de Riu d’Alfarràs.

170404guanyadors_web Jesús Gimena, amb el plat “Truita de riu amb pernil, vegetals i fruita seca”, ha estat el guanyador de la segona edició del Concurs de Cuina amb Truita de Riu d’Alfarràs, que s’ha celebrat aquesta tarda a l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Lleida, en el marc de la 6a Mostra Gastronòmica de la Truita de Riu d’Alfarràs. Gimena ha convençut el jurat, format per l’alcalde d’Alfarràs, Kleber Esteve; Dolors Mateu, bloguera del Blog de la Dolorss; Iván Pascual, cuiner de Cal Gummer i Gregori Canalias, professor i Coordinador de les Relacions Institucionals de l’Escola d’Hoteleria, amb la seva proposta d’elaboració d’un producte del territori com és la truita de riu. El guanyador s’ha endut un obsequi, un diploma i un menú degustació per a dues persones a La Boscana amb el xef Joel Castanyé, distingit amb una estrella Michelin, i la possibilitat de presentar el seu plat dins el programa de la Mostra. La segona posició ha estat per Antoni Sánchez amb “Snack de truita de riu” i, finalment, Alberto Pascual ha aconseguit el tercer lloc amb “Teula de Truita”. Tots dos han rebut un obsequi i un diploma.

170404participants_web En total han estat set els finalistes del concurs. A més dels guanyadors hi han participat Laia Hospital amb “Rosa de truita de riu amb cor cremós”; Jaume Isanta amb “Truita de riu a la planxa, fonoll, salsa amb safrà i patata suflé”; José Miquel Moruno amb “Mill fulls de truita i pebrot escalivat amb salsa de mango” i Eloi Romero amb “Truita de Riu amb salsa de taronja i romaní”.

L’alcalde d’Alfarràs, Kleber Esteve ha agraït la col·laboració de l’Escola amb les Jornades Gastronòmiques de la Truita de Riu d’Alfarràs amb la celebració d’aquest concurs per segon any consecutiu i acollint la presentació a la premsa que està prevista pel dimarts dia 18 d’abril. Per la seva banda, Gregori Canalias, ha destacat el gust i textura de la truita de riu de la Piscifactoria Sant Ana que compta amb l’aigua del riu Noguera Ribagorçana, fet que determina la gran qualitat d’aquests peixos. platguanyador2017