Missa Solemne i Dinar de Germanor amb els antics treballadors de les fàbriques Tèxtils

ntextil29_1 Avui i seguint amb les jornades de la memòria històrica de la indústria tèxtil d’Alfarràs i en homenatge als antics treballadors i les antigues treballadores de les fàbriques tèxtils, a les 12 h ha tingut lloc una missa solemne a l’església nova de Sant Pere, oficiada per Mossèn Màxim.

ntextil29_2 En acabar la missa, la Banda de Cornetes, Tambors i Majorettes d’Alfarràs s’ha dirigit al Poliesportiu Municipal acompanyant als antics treballadors i treballadores de les fàbriques i els seus familiars, juntament amb consistori municipal.

ntextil29_3 En arribar al Poliesportiu, la Banda de Cornetes, Tambors i Majorettes, ha fet una desfilada i actuació en honor a tots els extreballadors.

ntextil29_4

ntextil29_610 Tot seguit, l’alcalde d’Alfarràs, Kleber Esteve, ha felicitat a tots els presents i a donat pas al dinar.

ntextil29_5

ntextil29_67jpg Després de dinar, s’ha presentat un pastís molt especial i dedicat als treballadors i treballadores de les fàbriques tèxtils, i on s’han aixecat tots els comensals per a fer la tradicional fotografia darrera del pastís commemoratiu.

ntextil29_68 Per acabar, l’alcalde d’Alfarràs, Kleber Esteve, la 1a Tinent Alcalde, Imma Fernández, el regidor de Serveis socials, Carlos Gràcia, el regidor de Festes, Àngel Moreno i l’historiador Ramon Dalfó, han fet acte d’entrega d’una placa comemorativa als 200 antics filadors i filadores de les antigues fàbriques tèxtils, S.A. Viladés i Filatures Casals.

ntextil29_10 S’han repartit quasi 200 plaques commemoratives, 150 són dones i 50 homes. Un cop més, es confirma el paper important que va tenir la dona a les fàbriques tèxtils.

ntextil29_69 Ha estat un acte ple d’emocions on s’han retrobat companys de feina que van compartir moltes vivències, moltes anècdotes i molts moments que no oblidaran mai i que formen part de la història d’aquelles naus on fabricaven el fil …

ntextil29_611 L’alcalde d’Alfarràs, ha transmès en nom seu i de tot el consistori, l’agraïment a totes les persones que han col·laborat i facilitat material per poder fer l’exposició i dur a terme aquestes jornades i a les 318 persones, antics treballadores i treballadors de les dues fàbriques tèxtils amb els seus familiars, per venir a aquest dinar commemoratiu i compartir aquesta jornada amb el poble d’Alfarràs.

També ha agraït, al Mossèn, la Banda de Cornetes, Tambors i Majorets d’Alfarràs, a la Brigada Municipal, i altres entitats per tota la seva col·laboració en els actes d’aquests dos dies en memòria als antics treballadors de les fàbriques tèxtils d’Alfarràs.

Tot seguit, us deixem un petit recull fotogràfic de la jornada d’avui.

(Feu clic a sobre de la imatge per ampliar-la)

Redacció i fotografies: joana arnó