Una quarantena de joves han assistit a la xerrada informativa sobre Garantia Juvenil d’aquesta tarda.

Aquesta tarda a la sala d’actes de l’Ajuntament ha tingut lloc la xerrada informativa sobre garantia juvenil, a càrrec de David Lesan, Tècnic de Joventut i L’Anna Peregrino, Tècnic sobre el programa Juvenil del Consell Comarcal del Segrià.

nxerradajuvenil2016 L’acte de presentació de la jornada, ha estat a càrrec de l’alcalde d’Alfarràs, Kleber Esteve.

nxerradajuvenil2016_2 Durant la xerrada, en David Lesan ha explicat que el programa de Garantia Juvenil és un projecte europeu. Es tracta d’un programa dirigit a joves d’entre 16 i 29 anys que no estiguin estudiant ni treballant. L’objectiu principal d’aquest programa és el de reduir l’atur entre la població jove.

Aquest programa té una durada de cinc anys, on es promou la formació, pràctiques a empreses i la recerca de treball. Per poder participar en la Garantia Juvenil, cada interessat s’ha d’inscriure al programa i també ha de trobar-se inscrit a l’oficina d’ocupació.

nxerradajuvenil2016_3 Segons ha explicat l’Anna Peregrino, la Garantia Juvenil també ajuda a què els joves puguin accedir i obtenir el certificat de l’ESO, a través del programa “Noves oportunitats”. Els interessats en accedir al programa, tenen assignat un tutor durant els tres mesos que rebran
una formació específica.

El programa de si No tens l’ESO “NOVES OPORTUNITATS” comprèn:
- Serveis administratius
- Auxiliar de comerç
- Activitats de venda
- Allotjament rural
- Informàtica
- Atenció sociosanitària
- Automoció

També existeix un programa de Garantia Juvenil, per als joves que tinguin estudis superiors (CFGS o equivalent).

Les empreses que contractin a joves del programa de Garantia Juvenil, es podran beneficiar de bonificacions i subvencions especials.

nxerradajuvenil2016_4 Una quarantena de joves han assistit a la xerrada informativa d’aquesta tarda.

A l’acte hi ha col·laborat la regidoria de joventut i serveis socials de l’Ajuntament d’Alfarràs.

Si us voleu inscriure a la Garantia Juvenil, ho podeu fer a:
Les oficines de l’Ajuntament d’Alfarràs.
650 941 765 (tècnic d’esports)
tecnicesports@ajuntamentalfarras.cat