Gràcies a l'ICD (Institut Català de les Dones) durant tot el mes de maig podrem gaudir de l'exposició "Dones rurals. Dones de Lleida" a la zona del Pla Educatiu d'Entorn de l'Alt Segrià.

L'exposició la trobarem a l'Escola Teresa Bergadà d'Alguaire la primera setmana de maig. Després, estarà a l'Escola Pinyana d'Alfarràs. La tercera setmana la trobarem a l'Escola d'Almenar i, per acabar, estarà a l'Institut d'Almenar.

Es tracta, d'una exposició que recull 68 biografies de dones del món rural amb l'objectiu de fer-les visibles i convertir-les en referents d'altres dones.

VISITA TROBALLA ARQUEOLÒGICA ALUMNES 4t ESO INS. ALMENAR

Els alumnes de 4t ESO de l'Institut d'Almenar han visitat la troballa arqueològica més important del municipi d'Alguaire als darrers anys. Es tracta de les restes del monestir santjoanista que va tenir molta rellevància a l'època medieval. Ha estat una activitat a càrrec d'arqueòlegs de la Universitat de Barcelona perquè els alumnes coneguin com era la vida al monestir en aquella època i com és la feina actual dels historiadors i arqueòlegs per poder conèixer tot el relacionat amb la troballa.

Xerrada "Com afrontar l'adolescència

La quarta xerrada online organitzada pel PEE AS, va tractar el tema de "com afrontar l'adolescència". Una xerrada molt interessant a càrrec de la Sara Monterrubio, psicòloga del centre Psico Lleida que ens va explicar tot el que hauríem de saber per poder entendre els nostres adolescents.

Va quedar clar, per la gran participació i interès, que l'adolescència és un tema que desperta molts dubtes i preguntes, sobretot entre les famílies.

Criança en positiu

Què és la criança en positiu, què engloba l'educació des del respecte, com podem actuar sense "castigar" o sense cridar o sense haver d'arribar als xantatges, quina és la manera d'educar correcta? com ho podem fer els pares per no perdre els nervis en un moment de rebequeria... Totes aquestes preguntes i algunes més ens van quedar resoltes amb la xerrada organitzada des del PEE AS sobre "criança en positiu", amb l'Anna Ribó, psicòloga del centre Psico de Lleida.

PLANTEM PEL PLANETA

El divendres, 25 de març es va engegar el projecte de l'Institut d'Almenar "Plantem pel Planeta" on el PEE AS ha col·laborat. La idea és que cada alumne, des que comença 1r ESO fins que arriba a 4t ESO hagi plantat un arbre a cada municipi de la zona d'on són els alumnes de l'institut.
Aquest any, els alumnes de 1r i han plantat a Alfarràs, des d'on la Regidoria d'Educació hi ha col·laborat i l'associació "La Força del Poble" ha lliurat tot el material per poder fer la plantació. L'Ajuntament d'Alfarràs va decidir repoblar la zona de la "serra de les bruixes" amb pi roig.

Han estat 100 pins els que s'han sumat a la vegetació del municipi. És un projecte fantàstic per tot el que comporta. "Plantem pel Planeta" és una iniciativa per apropar els joves a la natura, al coneixement del medi, a incentivar-los al respecte cap al nostre entorn i a col·laborar perquè el canvi climàtic no tiri endavant.

Xerrada Alimentació i Emocions

Dilluns 21 de març i a les 19:00 hores el PEE AS va organitzar la xerrada telemàtica sobre "alimentació i emocions" dirigida a famílies i docents de 1er, 2on i 3er de les tres escoles de la zona.

La xerrada va ser a càrrec de la Marta Camí, nutricionista clínica del centre Psico de Lleida, especialitzada en trastorns de la conducta alimentària i l'obesitat.Ens va explicar com tenir una alimentació saludable, sabent flexibilitzar. Com ens influeix la cultura i el nostre entorn en la manera com triem el menjar. Com incentivar a menjar aliments saludables sense premiar ni castigar. Saber trobar un equilibri entre la freqüència i la quantitat d'alguns "menjars no tan saludables" i ens va fer una breu introducció en alguns trastorns alimentaris.

Taller de ràdio per a joves

El PEE AS (Pla Educatiu d'Entorn de l'Alt Segrià) torna a engegar el projecte conjunt amb ràdio EMUN tots els dissabtes, des del 5 de març fins al 7 de maig, de 10:00 a 13:00 hores. Es dóna l'oportunitat a joves de la zona que vulguin aprendre tot el relacionat amb el fet de dinamitzar un programa de ràdio, a més a més, de posar en pràctica conceptes apresos en l'àmbit escolar. Els objectius principals són promoure l'educació intercultural i l'ús social de la llengua catalana i incentivar la participació dels joves és espais de lleure educatiu.

Xerrada llars d'infant

Des del PEE AS (Pla Educatiu d'Entorn de l'Alt Segrià) s'organitza una xerrada informativa per famílies i docents de les tres Llars d'Infants de la zona. La xerrada serà a càrrec de la psicòloga Cristina Vidal i ens explicarà com la pandèmia ha pogut afectar els infants i de quina manera podem ajudar-los.

Xerrada des de l'associació LIKA als alumnes de 3er i 4rt ESO a l'Institut d'Almenar.

Des del PEE AS i conjuntament amb l'Institut d'Almenar, s'han portat a terme unes xerrades informatives des de l'associació LIKA als alumnes de 3er i 4rt ESO. El tema principal va ser la coeducació i tractar els estereotips i rols de gènere que els tenim tan assumits.